Základom každej peknej, vizuálne zaujímavej stránky je v nemalej miere pohyb. FLASH umožňuje veľmi jednoduchým a účinným spôsob vytvárať jednoduché pohyby bez nejakej veľkej náročnosti na výslednú veľkosť daného swf-čka. Viď. obrázok:
Konkrétne si popíšeme pohyb objektu po obrazovke, menenie farieb a samozrejme priehľadnosti. Na to aby sme chceli vytvoriť nejakú "peknú" animácia potrebujeme nejaký ľubovoľný objekt. Pod objektom myslíme nejaký symbol (Movie Clip, Button či Graphic). Potom už iba časovú os a okno Frame, po prípade okno Effects:
Ako teda na to? Ako prvé si musíme dobre rozmyslieť čo vlastne chceme spraviť. Povedzme, že chceme vytvoriť pohyb ľubovoľného objektu(napr. Graphic) z ľava do prava a naopak.
Najprv si dáme objekt na ľavo (v prvom keyframe). Potom si v dáme INSERT -> Create Motion Tween. V ľavom dolnom rohu sa nám nastaví okno (ak ho vidíme) Frame (skratka ctrl-F). V políčku Tweening sa nám objaví nastavenie MOTION. Následne si na časovej osi vytvoríme na 20 frame nový keyframe. Uvidíme asi dačo takéto:
Potom už iba posunieme objekt do prava a naša prvá animácia je hotová. Celé to samozrejme môžeme zopakovať, aj z prava do ľava.
V okne frame (hore na obrázku) máme niekoľko ďalších volieb a nastavení. Label: každý frame si môžeme pomenovať a potom ho cez skript volať.
Tweening: nám udáva, že sa bude čosi animovať. Máme na výber MOTION a SHAPE. MOTION sa využíva pri presúvaní, otáčaní, či iných pohyboch. SHAPE sa viacej používa pri zmenách tvaru objektu. Napríklad kocka sa zmení na guľu. Scale: Ak nechceme aby sa nám pri animácii menila veľkosť objektu. Easing: Pôvodne nastavené na 0. Ak nastavíme inú hodnotu, tak tým dosiahneme postupné zrýchľovanie, spomaľovanie animácie. Rotate: Máme na výber AUTO, CW a CCW. To znamená, že si môžeme určiť do akej strany sa má objekt otáčať. Pri auto sa samozrejmé otáča, tak ako sme si objekt otočili pomocou funkcie rotate. Ak si vyberieme otáčanie CW a CCW, tak sa nám objaví aj okienko, kde môžeme nastaviť koľko otočiek sa má (za daný animovaný čas) urobiť.
Ostatné voľby ako Orient to Path, Synchronize a Snap slúžia na nastavovania pri pohybe objektu po čiare. Ale k tejto problematike sa budeme vyjadrovať v samostatnej kapitole.